Hír | 2011.11.21.

Sikeres a Borszerda

Sikeres a BorszerdaJó ötlet
2011.11.21. Közel 200 étteremben hódítottak a magyar borok.

Az idén másodszorra megrendezett Borszerda főszereplői a magyar vörösborok voltak. A programhoz kapcsolódó közel 200 étterem és vendéglő azt vállalta, hogy ezen a napon elengedi a minőségi magyar vörösboraik árának a felét, ezzel népszerűsítve a borfogyasztást és az étterembe járást ? írja a HVG magazin.

Az idei két tematikus Borszerda akcióhoz csatlakozott vendéglátóhelyek 50, a borkereskedések 10 százalékos kedvezményt adtak a minőségi magyar boraik árából. Az Agrármarketing Centrum és a Nemzeti Bormarketing Alap által támogatott akcióhoz csatlakozó éttermek a szokásosnál nagyobb forgalomról számoltak be az őszi Borszerdák napjain. A vendéglősök azzal együtt is sikeresnek tartják a kampányt, hogy egyik-másik helyen elmaradt a forgalom a tavalyitól. E mögött ugyanis a nehezebb gazdasági helyzetet látják, nem pedig a magyar borok iránti érdeklődés csökkenését.

Az idei első Borszerda szeptember 21-re esett, akkor a fehérborok voltak terítéken, november 9-én pedig a vörösek következtek. A korábbi Borszerda-kampányokban is részt vevő vendéglősök szerint hosszabb távon annak ellenére is megéri csatlakozni a sorozathoz, ha egyből nem is ellensúlyozza a fél áron adott borok okozta bevételkiesést a forgalom növekedése.

 

Az Elitbor kommentárja: Nehéz hatékonyabb módszert kidolgozni a borfogyasztás élénkítésére, mint a kedvezményes vagy ingyenes kóstoltatást. A kereskedők tíz százalékos engedménye igen méltányos. A vendéglátósok 50 százalékos árcsökkentése egyértelműen bevételkiesést jelenthetett borban, ugyanakkor ezt simán visszahozhatták ételben, kávéban, ásványvízben, egyebekben. Így aztán, főleg az alkalmi forgalomnövekedés miatt, mindenkinek megérte ez a nap.

Mindazonáltal elgondolkodtató, hogy jó-e az árképzés abban az étteremben, ahol egy pince- vagy nagykeráron nyolcszáz-ezerkétszáz forintos rozé közel ötezerért szerepel a borlapon. Az érthető, hogy egy magasan kvalifikált étterem a magas költségeit szétteríti az áruira, de az már nem, hogy a borra vetített, egységesen 400%-os árrésével a sörivást preferálja, majd részt vesz a Borszerdán ? és ettől várja az eredményt.

Magyarán: minden drága étteremnek tartania kell kifogástalan magyar ivóbort elérhető áron.

Hozzászólások

Jelenleg még nem szólt hozzá senki ehhez a cikkhez. Legyen Ön az első hozzászóló és ossza meg velünk a véleményét!

+ Új hozzászólás