Hír | 2011.11.18.

Kína után India

Kína után IndiaEz valahogy mindig bejön
2011.11.18. Az Indiai nőknek köszönhetően nő a borfogyasztás Indiában.

Beindult a növekedés van az indiai borfogyasztásban. Ázsiában Kína mellett itt látnak komoly potenciált a kereskedelmi szakemberek. A The Economic Times India adatai szerint az elmúlt hat hónapban csak Delhiben 41%-kal nőtt a boreladás.

Egész Indiára jellemző az erős növekedési trend. Az elmúlt 5 évben erőteljesen bővült a piac az Indian Wine Market Outlook szerint. 2005-ben még 620 ezer ládányit fogyasztottak, 2011-ben már 2,3 millió ládányit, az előrejelzés szerint 2015-re közel 7 millió láda fogy majd el. (Egy ládában 12 palack van.) A szakértők szerint a növekedés elsősorban az indiai nőknek köszönhető, akik ezek szerint ráéreztek a bor ízére.

Az indiai borkultúra emelkedőben, a borfogyasztás egyre csak nő és nő ? és ez nem szójáték. Az alapvetően sörös és whisky-s országban egyre elterjedtebb a borfogyasztás, sorra nyílnak a borbárak és a törvényalkotók is a bort preferálják az égetett szeszekkel szemben. A világ borfogyasztási rangsorában India a hetvenhetedik helyet foglalja el, de ne feledkezzünk meg arról, hogy egy olyan országról beszélünk, melynek népessége évente több mint 9%-al növekedik. Újabb és újabb helyi borászatok alakulnak, ők adják az indiai borfogalom nagyobb részét. Az import borok több mint fele Franciaországból érkezik, a második helyet Olaszország birtokolja. A vallási előírások és a társadalmi előítéletek ugyan akadályt jelenthetnek a borok terjedésében, a jelek mégis kedvezőek: ?Az emberek a bort nemcsak egészségesebbnek, de elegánsabbnak is tartják, sőt, egyesek nem is alkoholként, hanem az életstílus egyfajta kifejezőeszközeként tekintenek rá? - nyilatkozta egy helyi szakember az idézett indiai gazdasági napilapban.

Hozzászólások

Jelenleg még nem szólt hozzá senki ehhez a cikkhez. Legyen Ön az első hozzászóló és ossza meg velünk a véleményét!

+ Új hozzászólás