Hírek RSS hírfolyam

Tokaj, a Borváros

2011.11.23. Bormarketing kicsiben, de kreatívan.

Tokajnak elsődleges célja, hogy a település borváros jelleget öltsön, hiszen az idelátogatók nagyrésze a borokért érkezik Tokajba. Ezt meg kell tudni jeleníteni a természeti, illetve az építészeti örökségben is. Hangzott el a Kossuth Rádióban.

Baranyi Csaba főépítész 25 éve munkálkodik azon, hogy Tokaj város az épületeivel XIX. század végi, XX. század eleji hangulatot teremtsen. Tokajban ötezren élnek, mégis színházzal büszkélkedhetnek. Ez sokat elmond a kisváros kulturális attitűdjéről. A színház Tokaj híres szülöttének, Paulay Edének nevét viseli. Ő volt az első, aki színre vitte az Ember tragédiáját, s ő volt egyben az első színházigazgató is. Szép jelkép, hogy szülőházában most egy borászat működik.

Borvárosok. Tény, hogy a Tokaji borvidék nemzetközi ismertségben és tekintélyben megelőzi a másik 21 magyarországit, de az ismeretek nem terjednek ki a Sárospataktól Szerencsig húzódó nagy terület kincseire, szépségeire. Maga a központ, Tokaj városa jóval kevesebb anyagi lehetőséggel kalkulálhat, mint Sopron, Eger vagy Gyöngyös. A megoldás a bormarketingben van, azon belül egy erősebb pozíció megszerzésében, mert azt nem mondhatni, hogy borturisták nyüzsögnek a térségben.

Mindenesetre Sárospatakon, Sátoraljaújhelyen, Tokajban, és Szerencsben olyan rendszert építenek ki, amelyben az ideérkező vendégek utaztatása, fogadása, programmal való ellátása a cél. Ilyen kezdeményezés a borbusz. Ezzel végigjárhatóak a tokaji borászatok, majd a busz visszaszállítja a látogatókat a szálláshelyre. Ez a megoldás mindenképp üdvözlendő, hiszen más módon (személyautóval, vonattal vagy kerékpárral) lehetetlen bejárni a hatalmas területet. Ezzel együtt 40 kerékpárt és új motorcsónakokat állítanak még csatasorba, hogy bővüljenek a turisztikai lehetőségek.

Meg kell találni az idevezető utat